Zastanawiasz się, jak wygrać z konkurencją na rynku fotowoltaicznym? Zrób to dzięki jakości oferowanych komponentów. Instalacja PV to rozwiązanie na lata, dlatego Twoi klienci docenią, jeżeli ich system będzie pracować niezawodnie i wydajnie przez długi czas. To kluczowy powód, dla których warto mieć w ofercie panele TIER 1. Co to jest i jakie korzyści może uzyskać Twój klient dzięki tej technologii? Wyjaśniamy.
TIER 1 – co to jest?
TIER 1 to, wbrew pozorom, wcale nie określenie konkretnego typu paneli fotowoltaicznych, wyróżniającego się konkretnymi parametrami technicznymi. W rzeczywistości jest to ranking stworzony przez firmę Bloomberg New Energy Finance, który klasyfikuje producentów sprzętu PV i wskazuje tych najbardziej godnych zaufania.
Dostanie się na listę rankingową TIER 1 jest bardzo trudne. Jedynie ok. 2% producentów na rynku fotowoltaicznym udaje się sprostać wszystkim wymaganiom pozwalającym trafić do rankingu. Sama lista jest aktualizowana raz na kwartał. Oznacza to, że firmy, które się na niej znajdują, są obecnie realnymi liderami rynku.
Jakie wymogi muszą spełnić producenci paneli, aby trafić do rankingu TIER 1?
Skoro na elitarną listę trafia tylko 2% producentów modułów fotowoltaicznych, można się domyślać, że kryteria stawiane przez Bloomberg New Energy Finance są bardzo wyśrubowane. I rzeczywiście, tak właśnie jest. Mogą się tam pojawić wyłącznie te marki, wobec których rynek może prezentować wysoki poziom zaufania.
Od kandydatów do rankingu TIER 1 wymaga się m.in.:
- sprzedawania produktów pod własną marką i samodzielnej produkcji,
- realizacji minimum 6 różnych projektów na przestrzeni ostatnich 2 lat, których łączna moc to minimum 1 MW,
- pełnej płynności finansowej – bankructwo, niewypłacalność czy zadłużenie automatycznie dyskwalifikują producenta,
- potwierdzenia wypłacalności finansowej producenta przez 6 różnych banków.
Jak zatem widzisz, kryteria są powiązane przede wszystkim ze stabilnością pozycji danego producenta na rynku. W teorii ma to większe znaczenie dla kontrahentów na rynku B2B, a nie dla klientów końcowych. Jednak w praktyce dobra sytuacja finansowa firmy zazwyczaj wynika z najwyższej jakości oferowanych produktów. Tylko dzięki niej producent może utrzymać wysoką pozycję na tak konkurencyjnym rynku, jakim jest świat fotowoltaiki.
Panele TIER 1: dlaczego to najlepsza oferta dla Twoich klientów?
Oferowanie klientom paneli TIER 1 może być ważną przewagą konkurencyjną, i to z kilku powodów.
Budujesz wizerunek zaufanego partnera w branży fotowoltaicznej
Klienci w branży PV prezentują bardzo wysoki poziom świadomości – „edukują” się w zakresie fotowoltaiki, zanim podejmą ostateczną decyzję o montażu instalacji. Dlatego zwracają uwagę na jakość komponentów. Informacja o tym, że panele pochodzą od producenta z TIER 1, sama w sobie buduje Twój prestiż oraz zaufanie. Szczególnie że za tym „znakiem” idą zazwyczaj również certyfikaty potwierdzające wysoką jakość komponentów i ich zgodność z normami obowiązującymi na terenie UE.
TIER 1 oznacza solidną gwarancję na panele fotowoltaiczne
Firmy fotowoltaiczne typu „no name”, które oferują tanie komponenty o teoretycznie dobrych parametrach, mają jedną poważną wadę: nie zawsze można polegać na ich zapewnieniach. Dlaczego? Ponieważ nie ma pewności, czy za rok, 10 czy 15 lat będą jeszcze na rynku, aby zrealizować zapisy gwarancji. A trzeba pamiętać, że gwarancje związane z wydajnością pracy modułów są obecnie udzielane na ponad 30 lat.
Gdy klient korzysta z paneli TIER 1, ma pewność, że stojąca za nimi firma raczej nie zniknie z rynku i ma na tyle stabilną pozycję, że można jej zaufać. To również istotna wartość dla Ciebie jako dla wykonawcy usługi. Nie musisz się obawiać problemów, jeżeli zgłosi się do Ciebie klient z reklamacją. Jeżeli stosujesz markowe komponenty, będziesz wiedzieć, gdzie się zgłosić i zyskasz pewność uzyskania pomocy.
Czy panele TIER 1 są droższe niż te spoza rankingu?
Zasady rynku są nieubłagane: produkty wysokiej jakości zazwyczaj muszą kosztować więcej niż komponenty niższej klasy. Dlatego rzeczywiście można się spodziewać, że panele fotowoltaiczne TIER 1 będą wymagały nieco wyższej inwestycji finansowej niż te, które nie dostały się do rankingu. To jednak wcale nie musi być dla Twoich klientów bariera. Wręcz przeciwnie. Powtórzmy: fotowoltaika to wybór na długie lata. A skoro tak, wyższy koszt początkowy wcale nie musi oznaczać większych wydatków w długofalowej perspektywie. Warto więc wyraźnie zakomunikować to klientowi i pokazać, że sprzęt z wyższej półki zagwarantuje mu lepsze bezpieczeństwo i mniejsze ryzyko dodatkowych kosztów (np. gdy dojdzie do awarii modułu).
Poza tym ceny komponentów od producentów z grupy TIER 1 wcale nie muszą być dużo wyższe. Wiele zależy od tego, jakie wybierzesz źródło zaopatrzenia. Jeżeli zależy Ci na atrakcyjnych cenach, podejmij współpracę z zaufaną hurtownią fotowoltaiczną, która nawiązała bezpośrednie relacje z renomowanymi producentami.
W te kryteria wpisuje się oczywiście Qnergy. Skontaktuj się z nami i przekonaj, że stawki za panele TIER 1 wcale nie muszą być wysokie. Poproś o ofertę – bez zobowiązań – i oceń sam!